Dijital Dönüşüm

Dijital Dönüşüm Sık Sorulan Sorular

Digital Transformation Frequently Asked Questions

Dijital dönüşüm nedir?

Teknolojik Tanımı

Dijital dönüşüm, değişen iş ve pazar gereksinimlerini karşılamak için yeni iş süreçleri, kültür ve müşteri deneyimleri oluşturmak veya mevcut olanları geliştirmek/değiştirmek için dijital teknolojileri kullanma sürecidir.

Kültürel Tanımı

Dijital dönüşüm, dijital teknolojilerin ve süreçlerin stratejik bir şekilde akıllı entegrasyonu yoluyla bir organizasyonun, endüstrinin veya ekosistemin kültürel değişimidir. Bu değişimi yeni nesillerin ekonomik özgürlüklerini kazanıp karar verici konumda olduklarında daha çok hissedeceğiz.

Dijital dönüşüm gerçekten ne anlama geliyor?

Dijital dönüşüm, iş ve toplumun tüm yönlerini temelden etkilemek için dijital teknolojilerin uygulanmasıdır.

Dijital dönüşüm, verimlilik, etkinlik ve paydaş memnuniyetinde ölçülebilir iyileştirmeler elde etmek için tüm bir iş veya iş birimi genelinde sistemleri, süreçleri, insanları ve teknolojiyi temelden değiştirme sürecidir.

Dijital dönüşüm stratejisi nedir?

Dijital dönüşüm stratejisi , bir işletmenin kendisini dijital ekonomide stratejik olarak nasıl yeniden konumlandırması gerektiğini açıklayan bir eylem planıdır. Mevcut durumu değerlendirir ve hedeflerine ulaşmak için dönüşüm yolculuğunun haritasını çıkarır. Müşteri alışkanlıkları değiştikçe, başarılı işletmelerin çalışma şekli de değişmelidir.

Dijital dönüşüm neden önemli?

Rakiplerinize karşı ayakta kalabilmek için dijital dönüşümü benimsemek zorundasınız .COVID-19 pandemi dönemi ardından, bir kuruluşun hızla değişen müşteri beklentilerine hızla uyum sağlama kritik hale geldi. Yapılan araştırmaya göre , ankete katılan CEO’ların %56’sı dijital dönüşümün gelir artışına katkı sağladığını belirtti.

Dijital dönüşümün en büyük 3 faydası nedir?

Daha yüksek çalışan verimliliği

Dijital dönüşüm, süreçleri ve iş akışlarını daha hızlı, daha kolay ve daha verimli hale getirir.

Daha iyi kullanıcı deneyimi

Dijital dönüşüm, şirketlerin müşteri yolculuğunda daha fazla kullanıcı deneyimi sunar.

Ciro artışı

Yukarıda bahsedilen daha yüksek çalışan verimliliği ve daha iyi kullanıcı deneyimi ile ciro artışına katkı sağlar. Yapılan araştırmaya göre , ankete katılan CEO’ların %56’sı dijital dönüşümün gelir artışına katkı sağladığını belirtti.

Dijital dönüşümde nasıl başarılı olunur?

Dijital dönüşümün başarılı olması için özellikle işletme/kurum liderlerinin güçlü liderlik yapıp benimsemelidir. Bu sürecin kurum kültürüne adapte olması son derece önemlidir. Eğitimler, toplantılar yaparak iletişimi yüksek seviyede tutmanın ayrıca bir önemi vardır.

Dijital dönüşümün 3 ana bileşeni nedir?

Wipro’nun Küresel BT Teknolojiden Sorumlu Başkanı KR Sanjiv’e göre, dijital dönüşümün üç ana bileşeni :

Müşteri deneyimi
Operasyonel süreçler
İş modelleri

Dijital dönüşümün zorlukları nelerdir?

Değişime karşı örgütsel direnç
Dijitalleşme girişimlerine öncülük edecek uzmanlık eksikliği
Örgütsel yapı
Genel dijitalleştirme stratejisinin eksikliği
Değişen müşteri deneyimi
Sınırlı bütçe

Başarılı bir dijital dönüşümü uygulamak için hangi faktörler dikkate alınmalıdır?

McKinsey tarafından yapılan araştırmaya göre , başarılı bir dijital dönüşüm için kilit faktörler şunlardır:

Dijital dönüşüm konusunda bilgili liderlere sahip olmak
Geleceğin iş gücü için yetenekler geliştirmek
İnsanları yeni yöntemlerle çalışmaya teşvik etmek
Geleneksel ve dijital yöntemlerle sık sık iletişim kurmak

Dijital dönüşüm ne kadar sürer?

Dijital dönüşüm bitmeyen bir yolculuktur.

Şirketler dijital dönüşümün hemen ve kolay olabileceğini düşünmeleri başarısız olmalarını sağlıyor. Dijital dönüşüm zor ve uzun vadede olan bir işlemdir.

Şirketler dijital dönüşümde neden başarısız oluyor?

  • Doğru dijital dönüşüm stratejisi belirleyememek
  • Belirlenen stratejiyi doğru uygulamamak
  • Şirket/kurum içi dönüşüme hazır olmamak
  • Liderlerin dönüşüm sürecini desteklememesi
  • Şirket/Kurum için iletişimsizlik

Dijital dönüşümden sonra ne geliyor?

İşletmelerin dijital dönüşümü ‘tamamlaması’ veya dijital dönüşümün yapıldığını ‘ilan etmesi’ imkansızdır. Çünkü dijital dönüşüm bitmeyen bir süreçtir. İşletme yaşam döngüsünde dijital dönüşümde devam etmektedir.

Kenan HACIHASANOĞLU

Ege üniversitesi işletme yüksel lisans mezunuyum. Özel sektörde alt ve üst düzey pozisyonlarda görev aldım. 25 Yıldır teknoloji ile iççice yaşamanın avantajını değerlendirerek son 5 yıldır dijital dönüşüm üzerinde araştırma ve çalışmalar yapmaktayım. Şu anda kendi kurmuş olduğum Dijital Kobi markasıyla Dijital Dönüşüm hizmeti vermekteyim.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu